söndag 18 oktober 2009

Tibet, Kina (del 2)



Henke pissar med världens bästa utsikt?


Yamdroksjön






Tibetansk tjej i Lhatse

Huvudgatan i Lhatse



Tsampa som är en tibetansk specialitet.

Tashi Lhunpo-klostret som är ett av de största i Tibet. Maitreyabuddhan som finns inne är 26 meter hög. Kostar 75 yuan (ungefär samma i SEK) för att få fotografera och 1500 yuan för att filma. Sjukt dyrt.


Några munkar vid Tashi Lhunpo.


Skor, man undrar hur de hittar sina egna?

Munkar i Tashi Lhunpoklostret.

5 kommentarer:

  1. Riktigt häftiga bilder! Bra jobbat!
    Sköt om er alla tre!

    Bernt

    SvaraRadera
  2. Älskar bilden på tjejen o gubben med Tsampa. Levande! Sen gillar jag också bilderna på sjön. Härligt blå!

    SvaraRadera
  3. Wow, bilderna på sjön - helt fantastiska. Sjön är verkligen vacker. Tibet verkar vara ett intressant och rätt annorlunda ställe.

    Puss

    SvaraRadera
  4. Tjena... grymma bilder grabbar!

    Tack för smset ang Dackia brorsan.. Det är fan riktigt tungt hemma utan henne.. saknar henne som bara den men tror hon har det fantastiskt hos försvaret.

    När kommer den sk frågesporten?
    Brorsan: varför är du aldrig inne på facebook?
    Alla andra e ju det.. :P

    Ha det guld

    Erik

    SvaraRadera
  5. heeej, helt fantastiska bilder :D Just nu är jag i kalla Hunneb med tette och lasse =) Hoppas ni har det helt underbart, efter alla dom här bilderna vill jag också åka på en sån här resa när jag blir äldre om jag får för mamma.... haha jag får nog drömma om det ;) Alla hälsar!

    Många kramar Sofia

    SvaraRadera