onsdag 14 oktober 2009

Pokhara, Nepal

Efter sex timmars skumpig resa sa anlande vi till Nepals tredje storsta stad Pokhara.
Vadret var inte det basta men vi fick se en del!

Resan tillbaka till Kathmandu vill vi aldrig uppleva igen, speciellt Pepe som var magsjuk!
Det var helt stopp i trafiken, (var flera olyckor pa vagen)
10 timmar i minibussen fick vi utsta med!


Snart kommer det uppdatering med bilder fran Tibet.
Just nu befinner vi oss i Tibets forna huvudstad Lhasa.

Det kommer ocksa en liten fragesport som handlar om var resa hittills.
Hemligt pris utlovas!

Halsningar fran oss tre!

Henke vid minibussen vi akte med till Pokhara

Vi at nepalesisk mat. (Pepe blev magsjuk av detta formodar vi)
I Pokhara

Vi pa vag till on

Pa on

Utsikten fran hotellets balkong

Vattenfallet som leder till grottan (bild nedan)

Grottan var stangd, men vi lyckades fa komma in.
Ni kan se all skrap som foljts med i floden

6 kommentarer:

  1. Usch fy, inte kul att vara magsjuk och på sån resa! Hoppas Pepe klarade sig och mår bättre nu! (inge medicin/mirakelpiller alt dryck mot diverse magäventyr?)

    ÅH, är det Himalaya som skymtas där?? Dvs er utsikt från balkongen, eller vilka berg är det?

    Skönt o se att inte alltid sol ;)
    Här har jag iaf upplevt Stockholms första snöflingor imorse när jag gick till jobbet, ni kan gissa vem som gick med stort bländande leende då hehe ;) Sen har det vart sol o snö-spåren helt borta :P

    SvaraRadera
  2. Kan svara åt dig, dom har inte tillgång till blogspot.com eftersom dom är i Tibet(Kina).. Men jaa, det är Himalaya som du ser där.. Vet dock inte vilka berg det är på bilden men inte Mount Everest i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Tjena brorsan.. hoppas ni har det kanon! :) Det ser iaf ut så dock är väl magsjuka inte så kul! :(

    Bra att ni uppdaterar ofta.. vill läsa varje dag. ;) Dock undrar jag var frågesporten är.. :/

    Ni tar bra bilder,kul att se.. Börjar bli jävligt kallt här hemma.. dock har ni det rätt så kyligt i Tibet men ni beger er snart till värmen!

    Är så sjukt avundsjuk! :(

    Ha det guld grabbar!

    SvaraRadera
  4. glöm ej whiskyn varje dag ;) en snaps per dag sitter bra o mosar all bakterier hehe

    ha det såå nice därborta!

    sköt om er!

    SvaraRadera
  5. Mäktiga bilder, precis som Erik sa så är jag sjukt avundsjuk. Vet att ni har hört det flera gånger... Men jag bara måste få säga det igen :) Hi hi. Skönt att allt har gått bra, stackars Pepe. Fy f-n, 16 timmar totalt i denna minibuss. Vad jobbigt det måste ha varit :P Vad blir det efter Tibet? Ett varmt land? :) Här är det superkallt. Nästan alla har vinterjackor... Medan jag fortfarande envisas med att ha min skinnjacka. Trots att jag fryser häcken av mig ;) Smygöppnade, eller nej, öppnade ert paket ganska ordentligt igår ;) Var alltför nyfiken, ha ha.

    Ointressant fakta; CSI säsong 1 - avklarad. Och jag är fast. Hi hi.

    Puss

    SvaraRadera
  6. Ironisk bild, really, den där på Pepe med maten ;)

    SvaraRadera